Textura

Exista multi designeri bine intentionati care, pentru un site web, creeaza un layout standard pe doua sau trei coloane, aleg cateva culori si cu asta basta. Nu se obosesc sa duca designul mai departe sau sa rafineze detaliile. Poate ca nu aun timp sau nu exista bani in bugetul proiectului pentru a face un efort in acest sens ori au luat putin prea literal axioma “mai putin inseamna mai mult”. Nu toate siteu-urile trebuie sa fie frumoase, insa fiecare site poate fi. CSS le-a oferit designerilor web control sporit asupra felului in care arata un site, insa consider ca adevarata problema este ca multe persoane sunt pur si simplu nesigure de unde sa inceapa cu personalizarea. Urmatoarele articole se refera doar la acest proces: cum sa duceti designul la urmatorul nivel cu ajutorul texturii.

Textura este reprezentata de orice ofera o aparenta sau senzatie specifica suprafetei unui design sau obiect. Cand puneti mana pe un zid de caramida, pe o barna de lemn sau pe o bucata de sapun umed, ce simtiti? Puteti face un sita sa “se simta” ca una dintre aceste suprafete? Din fericire, este tehnic imposibil sa va intre aschii sub piele din cauza unui site, insa puteti sa-l faceti sa fie asociat si sa evoce amintiri ale unor materiale reale. In primul rand, aveti nevoie de o modalitate de a reprezenta suprafata. Puteti incepe prin a vorbi despre rugozitatea sau finetea relativa, insa exista alti factori care ii confera unei suprafete caracteristicile sale unice. Incorporeaza textura motive repetitive? Are o forma unica? Care sunt liniile care-i alcatuiesc forma? Are forma respectiva volum?

Aceste intrebari pot parea intamplatoare, insa apr direct din elementele designului grafic: punctul, linia, forma, volumul si adancimea si motivul. Intelegerea acestor componente va va ajuta nu numai sa explicati textura, ci sa o si creati.